Recepten

Shoarma schotel

Deze heerlijke gezonde schotel is ideaal als je weinig tijd hebt. Je kent dat wel van die dagen dat je geen zin en puf hebt om lang in de keuken te staan.

Door de kip die je erin verwerkt is dit en gezondere variant dan degene die je kant en klaar bij de supermarkt koopt. Dit omdat in kip meer eiwitten zitten dan in varkensvlees, wat beter is voor je spieren en botten en dus je lichaam.

Er zitten bewust geen aardappels bij, zo houden we de suikerspiegel in balans en dus de behoefte om te snaaien voorkom je hiermee. Wel gebruiken we sla voor de vezels, vitamines en mineralen. Zo heb je dus een simpel en gezond recept in no time op de tafel staan. Ingrediënten:

  • 500 gram kippendijen
  • 1 zakje shoarmakruiden
  • 500 gram gemende sla (liefst met ijsbergsla erin)
  • wat rijstolie of roomboter om in te bakken
  • knoflooksaus (naar behoefte doseren)

Voorbereiding:

Een uur voor het bereiden meng je het zakje met shoarmakruiden met de kippendijen. Dan kunnen de kruiden lekker in trekken. Mag ook een dag van te voren. Dan kunnen ze er nog langer intrekken. Mmmm heerlijk.

Bereidingen:

Verhit de olie of roomboter in de pan en voeg hier de kippendijen aan toe. Bak deze lekker bruin.

Verdeel de sla over een bord. Voeg hier de gebakken kippendijen aan toe en tenslotte verdeel je wat knoflooksaus over het geheel.

Eet smakelijk!!!


Facebookby feather

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *