Blog

Hoe start ik de dag positief?+ 5 tips

Elke dag is niet hetzelfde. Ook zit er verschil tussen je hoofd en je lichaam. e hoofd wil wel, maar je lichaam geeft aan dat het vandaag zijn dag niet heeft. Of misschien wel andersom. Vast herkenbaar voor jou. 


Weer heeft ook veel invloed op jou humeur. Als het regent wordt je daar wat minder vrolijk van als de zon. De zon geeft vrijheid, warmte en vriendelijkheid.


Toch hoef jij je door niets te laten beïnvloeden. Geen humeur van een ander, geen energie van een ander, geen corona en ook geen weersomstandigheden. 


Jij kunt elke dag positief starten en ik heb de volgende tips voor jou:


Dankbaarheid: Start je dag met dankbaarheid. Dat je deze mooie dag bent wakker geworden in jouw heerlijke bedje, dat je gezond bent en een liefdevolle partner en kids hebt ( als dat natuurlijk het geval is), lieve vrienden die er voor je zijn, jouw baan die je met passie doet. 
Dit alles doe je als je nog lekker onder de dekens ligt en alles om je heen stil is. Neem hier ook echt de tijd voor. Jouw tijd.


Intenties: Als je daar toch nog ligt, denk dan meteen aan welke intentie jij voor deze dag wil zetten.Je kunt denken aan:* vandaag luister ik naar de signalen van mijn lichaam* vandaag maak ik dieper contact met mijn medemens* vandaag zie ik geen probleem, alleen maar uitdagingen* vandaag doe ik wat mijn hart mij ingeeft.Kijk welke intentie jij wilt zetten. 


Meditatie: Is een super middel om je stresslevel te verlagen en dat al in de ochtend. Een rustig hoofd zorgt voor een rustige en positieve start van je dag. Meditatie maakt je leven op veel manieren gelukkiger.

Het fysologische voordeel:* verlaagd bloeddruk* vermindert hoofdpijn* verhoogd serotine ( geluksstofje)* verlaagd cortisol ( stresshormoon)


Mentaal voordeel:* verhoogd gevoel van vrede* verhoofd bewustzijn* zorgt voor vertrouwen en bewustzijn


Psychologisch voordeel:* verbeterd empathie* vermindert slapeloosheid* vermindert fobiën, angsten en eetstoornissen* beter humeur


Geef jezelf tijd en luister naar een geleidemeditatie. Er zijn verschillende te vinden op You tube. Meditations Moments heeft prachtige evenals Commit happiness en With Joy ( deze laatste is ook voor Hsp-ers).

Beweging: Doe ’s morgens wat rek- en strekoefeningen, yoga, maak een wandeling alleen of met de hond. Kom in ieder geval in beweging, het is goed voor je bloeddoorstroming, je spieren en botten en je brein. Ga naar buiten en adem de frisse lucht goed je longen in. Je lichaam is je enorm dankbaar.
Dagelijks doe ik al oefening voor mijn onderrug en jeetje wat doet me dat goed. Sinds een paar week doe ik er ook oefeningen bij voor mijn schouder en nek. Yoga is echt mijn ding, rustige oefeningen met diep werkende gevolgen. Kijk wat past bij jou, waar jij energie van krijgt.


Gezond ontbijt: Een voedzaam ontbijt is onmisbaar voor je lichaam en geest. Door de juiste voedingsstoffen ’s morgens al tot je te nemen merk je dat je de rest van de dag je beter kunt concentreren, meer energie hebt en je dag positief start.
Simpele dingen die jou een enorme verandering geven. Nu is het de tijd om het jou eigen te maken. 

Ga aan de slag mooi mens en maak van jouw dag een fantastische dag. Begin vandaag. Stuur mij eenvoudig een mail als je hier één op één samen met mij stappen in wilt zetten.

Facebookby feather

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: