Blog

Hoe kan geduld hebben jou energie opleveren?+ 3 tips

Geduld hebben en vertrouwen op de uitkomst. Best een dingetje en in deze hectische tijd vaak een grote uitdaging. Velen hebben niet zoveel geduld meer, overal moet het snel gaan. Bij de supermarkt willen velen niet meer wachten tot de rij van 4 personen voor hun weg is en zij aan de beurt zijn. Projecten hadden eigenlijk gisteren al klaar moeten zijn. Geduld heb jij nodig om weer jouw vitaliteit terug te krijgen.

Door geduld komen er mooie creatieve dingen tot stand, krijgt het lichaam tijd om te herstellen en op te laden.Je wordt rustiger, krijgt meer energie, je concentratie verhoogd zich en dat alleen geduld. Ineens maakt het je niet uit hoeveel er voor jou in de rij bij de kassa staan. Je geeft nog even een glimlach naar de cassiére en vervolgt weer je weg.

Leuk Gea, hoe kan ik geduldiger worden? Its all about mindset. In mijn voorbeeld hiervoor kun je uit de laatste zin al de rust voelen. Dat begint bij met welke mindset jij in de rij gaat staan. Kies je voor geduld dan zul je rust en energie  uitstralen en ook op die manier reageren. Zo gaat dat dus met alles. Denk je positief, dan zul je positieve situaties aantrekken, rustiger, met plezier en in balans leven. Jouw gedachten bepalen je gedrag.

3 tips

Ik heb 3 tips voor je op een rijtje gezet. Tips die jou helpen jou geduld meer te bewaren.

Tip 1

Start je dag met yoga, meditatie en een gezond voedzaam ontbijt. Zo start jij je dag met een relaxed lichaam. Je mindset is rustig, je lijf heeft je juiste voedingsstoffen binnen gekregen om jou bloedsuikerspiegel in balans te houden en je kunt je heerlijk concentreren. Neem tijd voor dit een ochtendritueel. Ook jij met kids kan dit. Kijk wat past bij jou en goed voelt en maak daarvan een ochtendritueel. Mijn wekker gaat 3 kwartier eerder af, zo kan ik rustig wakker worden, mijn meditatie doen en daarachter aan mijn yoga. Beneden gekomen is mijn mindset gezet voor die dag en neem ik mijn ontbijt, leg ik kaarten om mijn intentie van die dag kracht bij te zetten. Voel en ervaar of dit bij jou past. Maak anders jou eigen ochtendritueel, zolang het jou maar de rust geeft en een positieve start van de dag.

Tip 2

Leg te lat lager. Wees lief voor jezelf, jij moet met jou lichaam nog een leven lang samenzijn. Moet dat dan op dit snelle tempo en volgens verwachtingen van anderen? Waar ben jijzelf in dit verhaal? Jij bent mooi zoals je bent. Met je sproeten, met je cellutitus, met je ene werkbrauw wat hoger dan de ander. Dit zijn alleen maar uiterlijkheden. De binnenkant is veel belangrijker. Jouw lichaam is jou tempel, waarmee voedt jij haar? Door de lat lager te leggen komt er rust in je hoofd en lichaam en ik hoef jou vast niet te vertellen wat dit weer oplevert. Inderdaad geduld en energie.

Tip 3

Geluk (en dus ook geduld) zit in je brein. Hoe jij denkt is hoe jij reageert. Neem da eens onder de loep. Waarom heb jij soms weinig geduld, wat triggerd jou? Ben je te laat van huis gegaan voor een afspraak?, trekt die ander energie uit jou? Kijk hier eens na, het geeft je veel inzichten. De volgende keer zul je met meer geduld reageren.

Heel veel succes met de tips. Laat me weten als je hulp nodig heb, ik ben er voor je.

Facebookby feather

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: