Recepten

Hoe blijf je dichtbij jezelf als alles om je heen wiebelt? + 5 tips

En dan is Nederland in de ban van het corona virus. Het verandert jou en mijn hele leven in 1 klap. We kunnen ineens niet meer gezellig ergens een kop koffie drinken.


Kids die ineens thuis moeten blijven en op een nieuwe manier les krijgen. 


Als je wat verkouden bent moet je ineens nadenken of je wel aan het werk mag. Iets waar je vorige week nog geen moment over nadacht, je ging gewoon heen. 


Mensen gaan hamsteren, met lege schappen als gevolg. Je staat wat ontgoogeld bij het vak te kijken.


De angst en choas slaat toe. De stress schiet omhoog en oeps daar ga je weer…..in je hoofd zitten en je had net je hart gevonden.


Graag wil ik je met deze blog inspireren om de rust en de balans bij jezelf terug te vinden en geeft je 5 tips die ikzelf toepas en voor jou ook van waarde kunnen zijn.


Angst….een slechte raadgever

Bij mij slaat de angst niet zo, wel brengt het mij uit balans. Wat is waar, wat is niet waar? Wat kan ik eraan doen om angst buiten de deur te laten ( wetende dat angst de meest slechte raadgever is)


Ik was helemaal niet van plan iets te schrijven over de corona virus.Wat je geen aandacht geeft kan ook niet groeien immers.


Waarom nu dan wel aandacht geven?Ik ben ervan overtuigt dat als je het een positieve wending en aandacht aan geeft, jij het anders gaat beleven. Geef iets liefde en het gaat bloeien. 


Ook deze virus kunnen we door kalmte, rust en liefde overwinnen, ik heb hier een rotsvast geloof in.


Hoe ik dat doe? Hier mijn 5 tips

1. Start je dag positief

Ik begin elke dag al met een meditatie (dat weet je vast al wel) en in deze periode zoek ik meditaties op die mij echt doen aarden/gronden. Daarnaast zoek ik een meditatie die mij in mijn kracht laten staan, zoals een charka meditatie. Het geeft mij een rustige start vd dag. Ik voel mij in balans.
Als afsluiter van de meditatie heb ik vaak een affirmatie. Mocht er een moment op de dag zijn dat ik me toch uit balans voel, denk ik terug aan die affirmatie en vervolg ik de dag weer.

Voor mij hoort yoga ook bij een positieve start van de dag. Ook dit doe ik al dagelijks, maar in deze periode kijk ik naar oefeningen die mijn rug en nek( mijn zwakste plekken) goed kunnen ontspannen. Rust en liefde voor mijn lichaam. 


2. 1x per dag nieuwsberichten luisteren

Alleen s’avonds om 20.00 uur bekijk ik het nieuws. Dan heb ik ineens het allerlaatste nieuws bij elkaar. Geen prikkels overdag, ik kan me juist focussen op wat echt belangrijk is in mijn leven. Ook social media check minder vaak. Rust en liefde voor mijn hoofd.


3. Daarnaast volg ik de richtlijnen die het RIVM ons geeft. 

Ik ga niet hamsteren, houdt afstand als ik een gesprek voer en blijf zoveel mogelijk rond mijn huis. Heerlijk met mijn hond de natuur in zo maak meteen mijn hoofd leeg en geef mijn immuunsysteem een boost. Want dat is echt heel belangrijk om hieraan te denken.


3. Extra vitamines

Ook eet ik deze dagen meer salades en fruit. Veldsla, prei, paprika, wortel wat hennepzaad en chiazaad erbij je tovert zo een heerlijke lunch. Daarnaast slik ik extra vitamine C, magnesium en vitamine D. Die extra vitamines vind mijn lijf wel erg fijn. Want ondanks mijn gezonde voeding heeft de verkoudheid dit weekend wel toegeslagen bij mij.


4. Verantwoordelijk voor de omgeving.

Naast het volgen van de richtlijnen vind ik dat we ook om onze medemens moeten denken nu ik wat verkouden ben.Vandaag ben ik niet aan de slag bij H&B, ik heb een dag vrij genomen. Om zo niet een risico te zijn voor mijn medemens.Want dat vind ik een verantwoordelijkheid van mezelf, ons allemaal. Samen komen we hier uit.


5. Wees lief voor jezelf

Ik neem echt tijd om in mijn eigen bubble te gaan zitten. Voor mij is dat, naast bovenstaande tips, enorm belangrijk zo de balans terug te krijgen. Een moment voor mezelf dat alle prikkels en emoties door mijn lijf kunnen razen. Om daarna weer de rust in mijzelf te vinden en ik weer in alle liefde en opgeladen er kan zijn voor alle lieven om mijn heen. Dat moment kan al een kort moment zijn bijv een toiletbezoek en op andere momenten neem ik hier meer tijd voor. Leg hierin de lat niet te hoog voor jezelf, voel wat past bij jou.

Liefde
Kies voor liefde in een periode waar angst nu zo nadrukkelijk aanwezig is. Liefde brengt positiviteit in het leven, brengt plezier, rust en geluk.
Het vereist moed, kwetsbaarheid, openheid en geduld. Niet dat het altijd makkelijk is maar o wat prachtig als je de stap zet en de gevolgen ervan voelt en ervaart. 


Voor mij voelt het als een missie om hier nog beter in te worden en jou in deze missie mee te nemen. Live the life you love and spread the love

Doe je met me mee? Ik hoop het. Ook na deze periode als het ergste achter ons ligt is het belangrijk goed voor jezelf, de mensen om je heen te zorgen. Voel goed bij jezelf waar jij positieve vibes van krijgt, liefde kan uitstralen en geven.

Kun je hier wel wat hulp bij gebruiken, you know where to find my.


Dikke knuffel,

Gea

Facebookby feather

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: