Recepten

Aarbeien Banaan overnight oat

Havermout is echt mijn favo als het gaat om ontbijt. Het is super voedzaam en ontzettend lekker. Het voordeel van havermout is dat je er verschillende variaties mee kunt maken. Van muesli tot pannekkoeken en dus overnight oat.

Wist je dat havermout heel veel voordelen heeft?

Het is goed voor je stofwisseling. Zit vol met vezels, bevat langzame koolhydraten. (wat betekent dat je lang een verzadigd gevoeld hebt) en ze zijn goed voor je spieren. Goed voor hart-/bloedvaten, diabetes en vol met vitamines en mineralen( waaronder magnesium). Magnesium werkt ontspannend op spieren en hoofd. Aangezien door de stress magnesium heel snel je lichaam verlaat, een must om in je voedingsschema toe te voegen.

Dit is wat je nodig hebt voor het recept.

Ingrediënten:

  • ½ banaan
  • 5 aardbeien in stukjes gesneden (laat een paar stukje over als topping)
  • 4 eetlepels havermout
  • 1 tl vanille aroma
  • 1 tl chiazaad of 1 eetl gebroken lijnzaad
  • 4 eetl Griekse yoghurt

eventueel 100 ml melk of amandeldrink

Bereiding:

Je maakt een overnight oat een avond van te voren.

  1. Prak de bananen in een bakje en doe hier de rest van de ingrediënten bij. Goed door elkaar roeren.
  2. Dek het bakje af en zet het in de koelkast.
  3. De volgende ochtend nogmaals goed doorroeren en dan je aardbeien er bovenop leggen.

Super simpel en super lekker.

Eet smakelijk !!!

Facebookby feather

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *